Հունիսի 25-ին լրանում է հայ մանկավարժության նվիրյալներից մեկի՝ պրոֆեսոր ԳՐԱՎԻԿ ԲԱԲԱՅԱՆԻ ծննդյան 80-ամյակը։ Նվիրումի վկայությունը նրա տասնյակ հազարավոր սաներն են, բազմաթիվ գիտական աշխատանքները, կրթական գործի կազմակերպման ոլորտում ձեռք բերած հաջողությունները։
-Պարո՛ն Բաբայան, Ձեր աշխատանքային գործունեությունն այնքան հարուստ է և խայտաբղետ, որ հպանցիկ ծանոթությամբ դժվար է որոշել՝ ո՛վ է Գրավիկ Բաբայանը։ Ո՞վ է Գրավիկ Բաբայանը:
-Գրավիկ Բաբայանի մասին երկար կարող եմ խոսել` հաշվի առնելով նրա անցած ճանապարհը, սակայն ներկայացնեմ իմ համեստ նկարագիրը. մարդ, ով իր կյանքն անմնացորդ նվիրել է իր ընտանիքին, մանկավարժական գործունեությանը և, ինչու չէ, մարդկանց, որոնց հետ առհասարակ առնչություն է ունեցել: Տարեցների հետ տարեց է, երեխաների հետ` երեխա, իսկ ամենաստացված ու հետաքրքիր հարաբերությունները ուսանողների հետ են: Երևի թե երիտասարդության շնչով հագեցած մթնոլորտն է, որ օգնել է նրան մնալու առույգ և կենսախինդ:
-Համացանցում մի տեսանյութ կա, որում ասմունքում եք։ Աշուղական տաղաչափությամբ տեքստ է, որ արտասանում եք այնպիսի սիրով ու կրքով, որ համարյա կասկած չի մնում՝ հեղինակը Դուք եք։
-Այո, այդ բանաստեղծությունը ստեղծվել է ծննդավայրիս զանգեզուրյան շնչով: Այն նաև իմ մեծ սիրո գեղարվեստական արտահայտություններից է:
-Պատկերացնում եմ՝ ինչ տպավորիչ կլիներ, եթե բարբառով գրված այդ բանաստեղծությունը հնչեցրած լինեիք լսարանում՝ ուսանողների համար։ Չնայած գրեթե համոզված եմ՝ հնչեցրել եք։
Էս ըշխարհքում մըն յար օնեմ, մըն թաք յար,
Ինքն ալ հունց վեր յարերի մեջ՝
մըն գյառ սար,
Հուվա տեսալ, մարդ չօնի սեր, չօնի յար,
Քիցի ճուրը, քիցի սելը, ասա՝ տար։
-Բանաստեղծությունը, այո, հնչեցրել եմ ուսանողական լսարանի համար, և իսկապես դա միշտ տպավորիչ էր ստացվում, հատկապես, երբ սաներս ընկալում էին սյունյաց բարբառը: Այն էլ ասեմ, որ առիթ եմ ունեցել իրենց ասմունքով էլ լսելու այս ստեղծագործությունը, որից, իհարկե, շատ շոյված եմ:
-Աշխատանքային գործունեության երկար ճանապարհին Դուք, անշուշտ, որպես գործընկեր շփվել եք մանկավարժության շատ երախտավորների հետ. ես հիշում եմ պրոֆեսոր Արամ Բալյանի՝ Ձեզ տրված բարձր գնահատական-խոսքը։ ՈՒրիշ ի՞նչ հայտնի անուններ կհիշեք։
-Արամ Բալյանը անփոխարինելի դեր է ունեցել մանկավարժության ասպարեզում իմ կայացման գործում: Չեմ կարող չնշել նաև մի շարք վառ անհատականությունների, ովքեր ինձ համար եղել են և՛ գործընկեր, և՛ մտերիմ, որոնց հետ շփումը կատարյալ է դարձրել ինձ` որպես մանկավարժի. Վաչե Պարտիզունի, Արարատ Ղարիբյան, Միշա Մանուկյան, Արշալույս Բաբայան, Աշոտ Աբրահամյան... Կարող եմ երկար թվել, քանի որ այդ սերունդը տվել է իսկապես ականավոր մանկավարժներ ու գիտնականներ, և ես հպարտ եմ, որ ճանաչել եմ նրանց:
-Պարոն Բաբայան, Դուք ավագ սերնդի մանկավարժներից առաջիններից էիք, որ 1990-ականների սկզբին հայ իրականության մեջ հիմնադրեցիք մասնավոր կրթական հաստատություն։ Գորիսի «Սյունիք» ինստիտուտը երկար ճանապարհ է անցել. այսօր ո՞ր հանգրվանում է։
-«Սյունիք» ինստիտուտը շարունակում է գործել և կրթել բազմաթիվ երիտասարդների: Ներկայումս այն «Մովսես Խորենացի» կրթահամալիրի Գորիսի մասնաճյուղն է:
-Մանկավարժության նվիրյալներից է Ձեր դուստրը՝ Իզաբելան՝ մանկավարժական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ, ՀՊՄՀ դասախոս։ Հավատո՞ւմ եք մանկավարժության՝ ժառանգական մասնագիտություն լինելու հանգամանքին։ Եվ որքանո՞վ է Իզաբելան Ձեր «հարազատ» ժառանգը. նա կրո՞ւմ է հայրիկի մանկավարժական գաղափարները։
-Կարծում եմ` ցանկացած մասնագիտության, այդ թվում և մանկավարժության ընտրության ու կայացման նախապայմաններից մեկը ժառանգականությունն է: Ես ինքս վաստակաշատ մանկավարժի որդի եմ: Իմ Իզաբելան ոչ միայն կրում է իր հոր գաղափարները, այլև ունի սեփական և հաստատուն մանկավարժական ձեռագիր:
-Կորոնավիրուսի համավարակով պայմանավորված՝ տևական ժամանակ խաթարված է մարդու կենսակերպը. խաթարված են նաև մանկավարժական գործընթացները։ Դուք ի՞նչ վերաբերմունք ունեք ուսուցման կազմակերպման հեռավար եղանակի մասին. արդյո՞ք դա ուսուցման գործընթացի կազմակերպման «ապագան» է։
-ՈՒնենալով բազմաթիվ տարիների մանկավարժական փորձ` կարևորում եմ դասախոս և ուսանող շփումը, ինչպես նաև շփումը կրթական հաստատությունների աշխատակիցների միջև` դռնապանից մինչև ռեկտոր: ՈՒսուցման կազմակերպման հեռավար եղանակը իմ պատկերացմամբ կարող է կրել միայն ժամանակավոր բնույթ` կապված ներկայիս իրավիճակի հետ: Այն չի կարող լիարժեք, արդյունավետ և որակյալ ուսուցում ապահովել:
-Ի՞նչ խնդիրներ ունի հայ մանկավարժությունն այսօր, որոնք հրատապ լուծման են կարոտ։ Արդյո՞ք արժանավորների ձեռքում է մանկավարժության «փոխանցիկ ջահը»։
-Ըստ իս` այսօր հայ մանկավարժությունն ունի կադրերի և մեթոդաբանության կատարելագործման խնդիր: Նաև խորհրդային ժամանակաշրջանի ուսուցման ծրագրերն ու մոտեցումները կարող են նպաստել այսօրվա ուսուցողական պրոցեսի բարելավմանը: Ես մեծ հույս և ցանկություն ունեմ մանկավարժության «փոխանցիկ ջահը» տեսնելու իսկապես արժանավորների ձեռքերում, որն անվնաս, դեռ մի բան էլ գունեղ ու լուսավոր կփոխանցվի սերնդեսերունդ:
Զրուցեց
Լևոն ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ